Amazon ve Hyundai ortaklığı ilk meyvelerini veriyor
Amazon, ürün yelpazesini genişleterek otomobil satışına adım atıyor. Hyundai ile özel bir iş birliği yaparak, şirket 2024 yılında otomobilleri doğrudan uygulaması üzerinden satışa sunmaya başlayacak. Prime aboneleri, yeni araçlarını doğrudan kapılarına teslim almanın rahatlığını yaşayacak. İşte detaylar…
Amazon’dan bugüne kadar aldığınız en pahalı ürün neydi? Eğer cevabınız bir bilgisayar veya telefon ise ve bunun maliyetli olduğunu düşünüyorsanız, hazır olun. CEO Andy Jassy’nin Twitter üzerinden yaptığı bir paylaşımla, Hyundai ile iş birliği duyuruldu.
Buna göre, 2024 yılından itibaren Amazon, otomobilleri akıllı telefonlar veya kupalar gibi listelemeye başlayacak. Kullanıcılar, coğrafi konumlarına göre sonuçlar görecekler. Hatta bu sonuçlar içinde filtreleme yapabilecek ve bir telefonun depolama alanını seçer gibi, almak istedikleri otomobil modelini seçebilecekler. Bundan sonra yapmaları gereken tek şey beklemek olacak çünkü şirket “paketlerini” olabildiğince hızlı bir şekilde kapılarına teslim edecek.
Amazon ve Hyundai ortaklığı ilk meyvelerini veriyor
Bu görünüşte tuhaf durum, aslında bir süredir bekleniyordu. Bunun nedeni, Elon Musk tarafından kurulan Tesla’nın otomotiv endüstrisinde devrim yaratması. Şirketin en başarılı yönlerinden biri satış stratejisi oldu. Tesla, her yerde yerel bayilerle uğraşmak yerine, dijital satış kanallarına ve küçük mağazalara yönelerek, dünya çapında geniş operasyonlara büyük harcamalar yapmanın gerekli olmadığını gösterdi.
Tesla’nın izinden giderek, büyük ve küçük birçok otomobil üreticisi bu stratejiyi benimsedi. Hyundai’nin de istisna olmadığı görülüyor. Amazon’un otomobil satış projesinin ilk olarak hangi ülkelerde başlayacağı şu anda belirsiz. Ancak, uygulamanın lansmanından kısa bir süre sonra dünya çapında yaygınlaşması bekleniyor.